Események
Bükk kihívás

2017. január 25.
Bükki kihívás 30

Hó, hó és még egy kis hó

Télen ismét a teljesítménytúrázás felé fordítjuk figyelmünket. A fő cél ezúttal is a Kitörés túra 60-as távja. Felkészülés gyanánt látogattunk el Somával a Bükki kihívás túrára.
Már az odaút is kalandos volt, a 33-as főút Szolnok megyei szakaszára érve rögtön tapasztalhattuk, hogy a közútkezelő felkészült a télre, csak a hóra nem.
Egy árokban csúszott autón még tudtunk segíteni, a második már nekünk is nagy falat lett volna.
17.30 körül érkeztünk Felsőtárkányra, ahol a Faluházban volt berendezve a rajtközpont. Indulás előtt még felvettük az itinerünket, befizettünk az esti/hajnali vacsorára és gyorsan átöltöztünk. A rajt pontban 18 órakor volt, de mi vártunk egy kicsit (igazából előnyt adtunk a többieknek ;) ). Végül nem bírtuk sokáig és 18:05-kor mi is elindultunk a ránk váró közel 30 km-es úton.

Az első pecsételő pontig mindössze 2 km-t kellett megtenni, majd a kisvasút nyomvonalán folytattuk az utunkat. Itt megismerkedhettünk a ránk váró körülményekkel. Az intenzív havazásnak köszönhetően nagyjából 30 cm-es hóban kellett gyalogolni. Az előttünk haladók szerencsére mutatták az utat. Az első frissítőpont 7 km után volt a Samassa házban. Forró tea és müzliszelet várt minket a pecsét mellett. Úton a harmadik ellenörző pont felé sikerült rossz irányba fordulnunk. Szerencsére a nyomok hamar elfogytak előlünk és még időben javítottuk a piros kabátos úriember tévedését. Ez egy nagyon kemény szakasza volt a pályának, a két pont közötti 2400 métert közel egy óra alatt sikerült abszolválni.
Tamás kútjánál újabb ellenörző pont és újfent finom tea és zsíroskenyér várta a fáradt túrázókat. Voltak olyanok, akik itt kiszálltak és aszfalton ereszkedtek vissza a célba.
Mi nem így tettük, hanem az előbújó hold fénye alatt folytattuk a túrát, én immár eggyel kevesebb réteg ruhával. Innen folyamatos mászás várt ránk, ahol én kicsit megrogytam, így lemaradtam kedves unokatestvéremtől. Az itinerem viszont nála maradt. Egyedül folytattam a túrát, de szép lassan sikerült utolérnem azokat az embereket, akik rövid pihenőm alatt megelőztek. Ezen a szakaszon találkoztam egy szembe jövő túrázóval, aki mint kiderült a 40-es távon indult. Kicsit megijedtem mikor jött, hogy megint rossz irányba haladok. Szerencsére nem így történt. A Kis-Virágos hegyre már egyedül érkeztem, ahol Sanyi üzenete várt rám a hóban: "Robi pecsételtem neked, siess már!" - vagy valami hasonló. Sajnos nem fotóztam le. Útközben volt még pár útjelzés is, így esélyem nem volt eltévedni.
A következő pecsétet a Cserepes-kői barlangnál lehetett megszerezni. Itt is újabb üzenet várt rám, majd pedig egy kérdés egy utolért túrázótól: "Te vagy Robi? Láttuk az üzeneteket". A barlangtól meredek lefele következett, amiről én már azt hittem, hogy a célig tart. Tévedtem, még várt ránk egy kis mászás.
Körülbelül a 18. km-nél értem el a "csúcsot", innen már csak le kellette ereszkedni a végéig. Lefelé még utolértem egy hölgyet, akivel együtt tettük meg az utolsó, közel 9 km-t. A vége előtt 8 km-rel várt ránk az utolsó ellenörző pont a Peskő háznál. Itt kaptam vissza az itineremet és immár "cipelhettem" a célig. A segítőktől megtudtuk, hogy mi voltunk a 11-12. ember, aki megkapta tőlük a pecsétjét.
Körülbelül 4 km-t kellett még megtennünk a mély hóban, aztán jött a megváltás egy erdészeti út képében, ahol le volt tolva a hó. Felemelő érzés volt, újra síkon menni. Végül 2 óra 6 perckor értem be a célba, 8 óra 1 perces menetidővel. Egy kis pihenő és a finom gulyás elfogyasztása után még az éjszaka közepén hazaindultunk és reggel negyed 7-re már Debrecenben is voltunk.

Végezetül jöjjön néhány (szám)adat a túráról:
 - Sanyi holtversenyben az 5. idővel, 8. emberként érkezett célba a férfiak között,
 - én 9. idővel, 12. emberként értem célba a férfiak között,
 - összetettben Sanyi 1, míg én 2 hellyel kerültünk hátrébb
 - a legidősebb és a legfiatalabb résztvevő is a 20 kilométeres távon indult, 9 illetve 73 évesek voltak,
 - az indulók összesen több mint 15300 kilométert tettek meg (1/3 földkerület!),
 - elfogyott kb. 600 liter tea, 120 liter forralt bor, 90 kiló cukor, és 80 kiló kenyér,
 - az első induló szombaton délután 15:00 órakor indult, az utolsó érkező vasárnap 10:30-ra érkezett vissza,
 - az ellenőrző pontokon, és a faluházban összesen 49 fő dolgozott a túrázókért, munkájukat ezúton is köszönjük,
 - mindössze háromszor ültem fenékre,
 - Sanyi elmondása szerint csak egyszer esett el.

A következő túránk a tervek szerint a Kitörés 60 túra lesz február második hétvégéjén. Addig is marad a sok séta a városban edzés gyanánt.

Robi

Ajánlom figyelmetekbe a Kárpát egyesület Eger csillaga teljesítménytúráját augusztus 25-26-án.
Közel van, terepet ismerjük, mindenki kiválaszthatja a maga erőnlétének megfelelő távot.