Események
Casoaia Bike Run&Fun
Menyháza
2016. június 28.
Körülbelül 3 éve akadt rá Eszter erre a versenyre. Akkor friss romániai maratonistaként beneveztünk a hosszú táv 60 km-ére. Azóta megtanultuk, hogy ott nagyon más a 60, mint nálunk.  Valahogy nem is vetődtünk arra az óta, mindig közbejött más. Az idén beépítettük a versenynaptárba - így most pl. 3 egymást követő hétvégén verseny- és nem is bántuk meg.
A szervezés/ felkészülés most nem volt olyan alapos, mint máskor, esős évszak, lakásfestés…
Szállásfoglalás, nevezés, mindenben volt egy kis zűr. Máskor jó előre megcsináljuk ezeket, ez sorra kimaradt, így nem tudtunk ott aludni ahol szerettünk volna. Eszter talált egy magánházas panziót nem messze Menyházától, hát jó lesz. Előző este ránézek már, mégis merre van az adott faluban a házikó, és akkor látom, hogy tényleg 20 km-re van, csak légvonalban, közte egy hegy, műúton 106 km. Pfúúú.. Na, akkor másik szállás előző este. Maradt a szocreál Hotel Moneasa.
Reggel összepakolás, felavatva a Volvo, kerószállító, minden, Röfi szerint évszázadot ugrottunk a Lada után. :)
Mostani kirándulási célpont Borosjenő, várnézés.
A vár eléggé viharvert, elvileg nem látogatható. Körbejártuk, majd a biztonsági őr bácsi látta a nagy ácsingózásunkat és beengedett. Nemzetközi nyelven elmutogatta, hogy omlásveszélyes a hely, vigyázzunk, de amúgy oda megyünk bent, ahova akarunk. Be is jártuk a pincétől a padlásig. 2002-ig nevelőintézetként funkcionált, azóta az enyészeté sajnos. Megköszöntük szépen a lehetőséget, és Apatelekre való átrándulás után meg is érkeztünk Menyházára.
A hotelben nem csalódtunk, egész nap 70-80-as évek zenéi szóltak, közölték, hogy csak 2 csillagos szoba van, ami a gyakorlatban egy munkásszálló színvonalát ütötte. Szabadkoztak, és kiderült, hogy ez a legalja, tényleg vannak modern szép szobáik. Mindegy, egy éjszakára megtette.
A svédasztalos reggeli után, készülődés, némi izgalom, hogy alig tekertünk az előző verseny óta.
Rajt hál’ Istennek árnyékos helyen volt. Az aszfaltos lassúrajt egy 30-35ös tempóra sikeredett, majd beérve az erdőbe ott sem csökkent a tempó nagyon. Zorán is a rövidet nyomta, neki azt mondja, szokatlan volt az elején ez a rakd nyélen stílus és a 180-as pulzus. A hosszú nyugisabb. A terep a Bükkben levő utakra hasonlít legjobban a növényzet, hegy arculata is hasonló, legfeljebb helyenként kövesebb.
Az első 12 km csak emelkedő, 300m-ről visznek fel 860-ra, majd némi lejtő, egy kis hullámvasút és 22 km-től szinte lejt végig. Jó hosszú, gyors lejtők vannak, ennek ellenére nem láttam sok bukást és sérültet, úgy látszik mindenki észnél volt. Sokat mentem egyedül, ami némileg megnyugtatott, mert az élboly végén kullogtam még az elején és úgy látszik hátulról meg nem sokan zárkóztak fel. Emelkedőknél összerázódott egy kicsit az a pár ember körülöttem, de a lejtők ezt megoldották, ott kinyitott a sor. A pálya vége egy lezuhanás a szinttérképen, és ez a valóságban is így van. Észnél kell lenni, meg a hátsó keréken a fenéknek :) .
Beérve tudtam, hogy az elején vagyok valahol, közben egy emberke előzött meg a pálya harmadánál a korosztályomból.
Számoltuk Dórival, hogy hány lány jön be és vártuk Mamát :).
Meg is jött, abszolút negyedikként a húszévesek után.
Szusszantunk egyet, kajálás, eredménynézegetés.. Eszter első lett korosztályában én meg harmadik.
Öröm, bódogság, meg tényleg jól ment és jól is éreztük magunkat mindketten.