Események
Casoaia Bike Run&Fun
MTB MARATON PADUREA CRAIULUI

2015. október 7.
Már szombat reggel útra keltünk, hiszen a hétvégén nyitotta meg kapuit a közönség előtt a felújított nagyváradi vár. Gyorsan körbejártuk a várat, bár még így voltak részek, ahol folytak a munkálatok így oda nem tudtunk benézni. Készítettünk pár képet, ahol elnök úr különböző kínzóeszközök fogságába került, de gyorsan kiszabadítottuk, hisz ő volt az egyik sofőrünk.

Jól ismert úton haladtunk tovább a verseny helyszíne felé. A Belényesig tartó út tavalyhoz képest nem sokat változott, továbbra is tartanak a felújítási munkálatok. Belényesen kellett elfordulnunk Biharrósa felé, ahol már kisebb forgalom és végre igazi hegyi utak vártak minket. Rosia előtt 100 méterrel áll a helyi vízimalomnál álltunk meg, melyet a mai napig rendszeresen használnak takarmány őrölésére. A tulajdonos bácsi nagyon kedvesen beinvitált minket, sőt még a nyenyeréjén is elhúzta a nótánkat. Újabb fotók készítése után autóba pattantunk és a versenyközponthoz hajtottunk.
Egy kis várakozás, sörözgetés, napozás és beszélgetés után kaptuk meg a rajtszámokat, mely egyben belépő is volt a közeli kristálybarlangba. A belépőnket átvétel után rögtön beváltottuk és az egykori bauxitbányában megcsodálhattunk olyan képződményeket melyek ezen a helyen kívül ha jól emlékszem csak Dél-Afrikában láthatóak.

A barlangtúra után elfoglaltuk szállásunkat a közeli Magyarremetén a Tulipán panzióban. Vendéglátóink pazar 3 fogásos vacsorával és finom pálinkával fogadtak minket. A kiadós vacsora után nem volt nehéz elaludni.

A vasárnap reggel sétával és a helyi templom megtekintésével kezdődött.

A reggeli hasonlóan bőséges volt mint a vacsora, így jóllakottan vághattunk neki a 42 km-es középtávnak. A rajtközpont egyben a falunap helyszíne is volt, ahol helyi termelőktől lehetett minden földi jót vásárolni.
Helyi idő szerint 11 órakor startolt a közép-és hosszútáv mezőnye. A csapatból mindenki a középtávon indult. Az első 9 km-en folyamatosan emelkedett az út. Az elején aszfalton, majd utána terepen folytattuk az utunkat. A Moha-hegy megmászása után egy gyors és rendkívül élvezetes lefelé következett, melynek az alján az első frissítőpont várta a fáradt versenyzőket. A lemerült akkumulátorok feltöltése után egy iszonyat meredek aszfaltos emelkedőn folytatódott a pálya, melynek a megmászása igazi kihívást jelentett a 25-30 fokos melegben. A második frissítőpont a pálya 25. km-nél volt felállítva. Itt kicsit értetlenkedtünk Szabival, hiszen a rajtszám hátuljára nyomtatott szinttérképen a 35. km-hez rajzolták be. Így a remélt 7 km helyett még 17 km várt ránk. Ezt a szakaszt vártam a legjobban, hiszem az előzetes hírek szerint egy kis patak többször is keresztezte a pályát. A végén már nem is számoltam hányszor lettem egyre és egyre vizesebb, csak élveztem a jéghideg vizet, amint áthajtottam rajta. Végig egy szűk völgyben kanyarogtunk a patakkal együtt, csak azt sajnálom, hogy itt nem volt fotós a pályán.  Az utolsó ellenőrző pontnál sikerült rossz irányba fordulni (és magammal csalni Szabit és egy román srácot), így két extra patakátkelést kaptam. Az utolsó emelkedő már nagyon nem esett jól, de az utána következő lejtőzés, valamit a célba érkezés mindenért kárpótolt. 3 óra és 39 perc alatt sikerült teljesíteni a távot, jövőre van mit javítani.

Most pedig jöjjön az eredménysor, ugyanis a társaságból sokan dobogóra állhattak:

- Eszter a 30 év feletti hölgyek versenyében az első helyen ért célba és mellé megszerezte az abszolút értékelés második helyét is a hölgyek között.
- Soma megnyerte a 40 év feletti férfiak versenyét, összetettben pedig a 8. helyen végzett.
- Levi a 19 és 29 év közöttiek versenyében a második, míg összetettben az ötödik helyen ért célba.
- Szabi a 40 év felettiek kategóriájában a 13., míg összetettben a 40. helyen ért célba
- Feri, a 19 és 29 év közöttiek kategóriájában a 9., míg összetettben az 57. helyen fejezte be a versenyt.
- végül pedig jómagam a 19 és 29 év közöttiek kategóriájában a 7., míg összetettben az 41. helyen értem célba.

Egy nagyon hangulatos, jó szervezésű rendezvényen és végül, de nem utolsó sorban gyönyörű tájakon haladó kiváló pályán versenyezhettünk. Méltó befejezése volt a szezonnak.