Események
Casoaia Bike Run&Fun
Kolozsvári hétvége

2015. május 6.
Péntek kora délutáni indulást terveztünk, hogy aránylag ne túl késő érkezzünk meg Kolozsvárra.
Terv este még megnézzük a várost, szombat Tordai hasadék, vasárnap verseny. Az egész ott borult, amikor a határnál kiderült, hogy a személyi helyett a lakcímkártyát raktam oda… Morgás, tanakodás, telefon Marika néninek (szomszéd), Istvánnak, jöjjön, kiránduljon egyet. Indulás vissza, Derecskén fel is szedtem a személyit és irány vissza. Sikerült is az éjszakai túra, így kicsit késő érkeztünk meg a szállásra. Kolozsvár belvárosában foglaltunk a .. helyen, itt is volt egy kis gubanc, mert bejelentkezni a hoteljükben kellett, pár utcával lejjebb, de erre már lelkileg felkészültünk a szállásvisszajelzések alapján. Keró összerak irány a hotel, (így gyorsabb a sok egyirányú utca miatt :) ) szállás kifizet, kulcsátvétel. Egy új kis panzió, nagyon szépen berendezve, maximálisan meg voltunk vele elégedve.
Reggeli után összekaptuk magunkat és irány a Tordai hasadék. Itt összefutottunk a Nyíri MTB-sekkel, kicsi a világ. A hasadék nem hosszú, mindössze 1700m hosszú, de nagyon szép természeti képződmények, növény és állatvilág tárháza.
Végigmenve nem visszafordultunk, hanem a jobboldali piros kör turistajelzésen a gerincre felmászva felülről is bekukkantottunk a völgybe, megéri az a „kis” mászás (300mfel és ugyanennyi le, nem kevés) Így egy kis 6 km-es túra lett a nap végére. Irány vissza Cluj, felvettük a rajtcsomagot, lepakolás, bicók fel, és egy kis csavargás, vacsi a városban.
A rajtunk az esti kiírás szerint helyi időben 12.00 így kényelmes kelés, készülődés. Odaérve nyugis kis szöszmötölés közben kiderül, hogy előrehozták 11.30-ra, és akik már bent állnak az a mi mezőnyünk…
Na, bemelegítés így annyi lett, hogy elgurultunk a kordonig, kerókat átlöktük, bemásztunk ;) és máris a mezőny elejében vártuk az előrehozott rajtot.
A pályáról: tavaly Eszterrel jól megszenvedtük mindketten, most egy kicsit jobban rákészültünk, ha más nem lelkiekben :)
A köröskisjenői versenyen már mondták a Váradi barátaink, hogy alaposan lerövidítik az útvonalat, mert a téli jég itt is nagy károkat okozott az erdőben és van olyan rész, ami azóta is járhatatlan.
Így a szinttérkép alapján „csak” két mászás és ereszkedés lett a 27 km-ben, no meg 1500m szint.
El is határoztam, hogy ez egy óriási sprint lesz, és ha megint el nem viszik az élbolyt a rendezők, mint tavaly, akkor nyomom végig, nem számít semmi.
Ilyenkor örülök, hogy nem hordok pulzusmérőt, rajt utáni km-eken már igencsak sípolt volna, nem igazán az ideális tartományban nyomtam, de na…
Nagyjából 14km-ig mászás volt, utána egy ereszkedés 20-ig és jött a Golgota.
Már a mászás felénél éreztem, hogy jól haladok, és még az erőmből is futni fogja. A várva várt ereszkedés eléggé meg volt tűzdelve kisebb hullámvasutakkal, ez kicsit ki is szedett belőlem, de amire észbe kaptam már a Golgota elejét másztuk.
Elég szoros volt körülöttem az időkülönbség, így mindenhol nyomtam, lefele meg igyekeztem az ésszerű határok között száguldozni (45-50 :) ). A befutó előtti részen még lesprintelt egy srác, de mivel fiatal volt így nem veszélyeztetett. A célban Bereczki Enikő várta a kis családját mondta, hogy elég jól állhatok. Lepakoltam a kocsinál, fényképező fel és vártam Esztert. Ő is sikeresen befutott, elég előkelő helyen a csajok mezőnyében. Közben már nyomták ki az eredményeket, én 3- lettem, Eszterére még várni kellett. Megettem a gulyásainkat, és közben bejött már az Eszter eredménye is: 2 helyezés! Öröm és bódogság mindenkinél :) .
Nagyon jól megszervezett az egész verseny. Rajtcsomag: névre szóló póló, energia”fogkrém”, csoki, kis itatózsák, Columbia csuklókendők. Kajaellátás: gulyáshoz kenyér, savanyúság. Másik részen leihatod magad: sör,kóla,joghurt akár mind egymás után :). Hűtő mágnest nyomnak a rólad készült pályafotóról a helyszínen ingyen, és ez mind a szponzoroknak köszönhető. Befutó érem: dombornyomott, 20 dekás!  Kupa: félméteres :), Na jó nincs annyi de óriási. Pénzdíj, vásárlási utalvány.
Egy kis sztori még: a debreceni mentős különítményből Gabinak eltört a stucnija verseny közben :( , még jó hogy felfele menet. Megúszta egykét kisebb horzsolással, de lehetett volna nagyobb gond is. És nem egy névtelen akármi gagyi kormányszár, hanem egy Richey volt. Trekinggel nyomta eddig a versenyeken, nem is rosszul, most gondolkodik egy 29”s-ben.