Események
Casoaia Bike Run&Fun
Kolozsvár: Faget MTB XCM

2017. május 16.
2017-ben egyazon hétvégére esett a kolozsvári Clujul Pedaleaza FAGET MTB versenye és az EcoStuff Romania SOCODOR PADUREA maratonja. Naná, hogy Kolozsvárt választottuk ?
Szombat reggel indultunk hármasban: Dóri, Soma és én, hogy délután még sétálhassunk egyet Kolozsvár belvárosában. Bár hűvös volt, sokadszorra is bejártuk a templomokat – és természetesen szelfiztünk a Mathias Rex, azaz Mátyás király lovasszobrával. A hideg és az éhség bekergetett bennünket a közeli török ételbárba, ahol remek vacsorát kaptunk reális áron. Este a szokásosnál korábban visszatértünk a szállodába pihenni; időben lefeküdtünk és sokáig hallgattuk a szakadó esőt…
Reggel borult idő volt, de már nem esett; reménykedtünk benne, hogy ha sáros is a pálya, nem ázunk bőrig, mint tavaly. Rajt előtt fél órával már a nap is kisütött, jókedvűen vágtunk a távnak. A mindössze 30 km-es útvonal a szokásos volt, meglepetést csak egy helyen tartogatott: a második frissítőnél a korábbi bal helyett jobbra vitték el az útvonalat, majdnem el is indultam balra – a megszokás majdnem erősebbnek bizonyult, mint a figyelem. A hatalmas, agyagos-ragadós sár kilószám tapadt a biciklire, időnként le kellett takarítani az első kereket, hogy ne akadjon el a villában. A pedál is jobban hasonlított egy óriási agyaggombócra, mint saját magára, nem akart beakadni. Próbáltam rugdosni menet közben is, hátha kipotyog annyi agyag, hogy be tudja csattintani a stoplit, de ez nem nagyon sikerült, így jelentősen nehezítette a mászást. Szerencsére volt patakátkelés és mindenhol belehajtottam a mélyebb pocsolyákba is, így megszabadultam némi feleslegesen cipelt tehertől és egy idő után a pedálba is vissza tudtam lépni. (Később a kerékpármosóra várva a nagybányai Péter barátunkkal megbeszéltük, hogy ő is ezzel küzdött, nem csak az én életemet bonyolította a pedálba tapadt agyag.)
Azon az erdei szakaszon, ahol máskor lehetett ereszteni rendesen, nagyon óvatosan ereszkedtem le – azt hiszem, túlzottan is, ennél lehetett volna gyorsabban jönni. Túl nagy jelentősége amúgy nem volt: Simona és egy másik női versenyző már előttem voltak, a többi nő messze mögöttem, lemaradva. Ekkor már biztos voltam a 3. helyemben, nem tudtam, hogy az általam ismeretlen lány nem a mi kategóriánk, így végül csak Simona ért be előttem – mint mindig :D A pálya kb. felénél elhagytam a 30 perccel korábban elrajtolt versenyzők egy részét, innentől fogva folyamatosan előzgetni kellett az előző mezőny lassabban haladó indulóit. Közülük az előbb haladókat a Golgotára mászva hagytam el, tolták a biciklit az utolsó nagy felfelén.
Tartottam tőle, hogy vizes, nyálkás lesz a fű, mint tavaly, és lefelé nem merek majd úgy jönni, ahogy szeretek. Szerencsére nem így alakult, lehetett eresztani bátran az utolsó nagy lejtőn, megvolt a pár kilométeres jutalomszáguldás :)
A hegyoldal aljában Dóri ugrált, kiabált boldogan, a célegyenesben még megnyomtam kicsit, bár nem volt mögöttem ellenfelem. Mire a finisher érmet megkaptam, Dóri is odaszaladt, és mentünk a bringamosóba, ahol Soma már beállt a sorba.
Végül Soma 1 ó 43’ eredménnyel a 7. helyet szerezte meg, én pedig 2. lettem 2 ó 15 perccel. A nagy sár miatt iszonyat sor állt a mosónál, így mire szállítható állapotba hoztuk a bicikliket és megebédeltünk, mehettünk a díjátadásra – ami a korábbi Pólus Center-parkoló helyett a West City szállodában volt, de ezt mi nem tudtuk, így kis híján lekéstük a díjazást :D Az utolsó percben estünk be, épp csak tudtam kicsit beszélni Simonával – megállapítottuk, hogy a 3. helyezett csajt nem ismerjük – és már mehettünk is a dobogóra. A kolozsvári szervezők ismét kitettek magukért, az egyedi és nagyon szép kisplasztika mellett készpénzt, Hervis utalványt, egy nagy táska bio táplálékkiegészítőt és sportkrémet nyertünk. Megbeszéltük, hogy a Drumul Regelui versenyen találkozunk legközelebb, majd irány a Pólus Center. A Hervis kuponokon Puma pólókat vettünk és egy fagyi után elindultunk haza.
Nagyszerű hétvégénk volt, ki sem kellett mondani: ezúttal is jól döntöttünk, amikor a kolozsvári versenyt választottuk. :) :) Viszontlátásra júliusban, Kolozsvár!!